4 Eyl 2012

Bir şiirdir gökyüzü...




17 Ağustos 1999 depreminin yaşandığı o acı gecede, sarsıntı sonrasında sokağa çıkan yüz binlerce insan gökyüzünün yıldızlarla dolu olduğunu gördüler.

Öyle ki, "gökyüzünde çok yıldız olunca deprem olur"  yanılgısı kaldı geride.

Oysa, o gece yıldızlar diğer yaz gecelerinden farklı değildiler, çoğalan, uyumak yerine onlara bakan gözlerdi yalnızca!..

Gökyüzünü gözleyen, Ay'ın hareketini, yıldızların dizilişini anlamaya çalışan ilk insanlar çobanlardır.

Doğa denilen, yeryüzündeki en büyük kitabı okumakta usta olan çobanlar duygularını, düşüncelerini mağara duvarlarına resim yapan insanlar gibi yıldızları birer sözcük yapıp gök yüzünün kara tahtasına yazmışlardır.
Onların yüzyıllar önce gökyüzüne çizdiği resimli romanları bizler bugün Başak, Akrep, Terazi, Aslan ya da Yengeç burcu olarak okuyoruz.

Gökyüzünü çıkarsız, hilesiz, karşılıksız bir sevgiyle seven çobanlar, günümüz astronomlarının atasıdırlar.

Çoban Ahmet de her gece gökyüzünü seyrediyor merasında.. Bu yüzden, şiir sofrasından hiç eksik olmuyor gece, yıldızlar, Ay...

Karnımın zilleriyle uyandım
toprağın uykusu ağırdı
baktım,
sofrasını açmış
bekliyordu gökyüzü
başımda yıldız salkımları
ufukta karpuz dilimi bir ay..

Ne demiş Kaliforniya üniversitesi'nde ders veren Sargun A. Tont:  " Şairler bisiklete atlayıp  kırlara, ormanlara açılırlarsa o zaman yazılacak öykülerin, şiirlerin haddi hesabı olmaz, üstelik 'rakı şişesinde balık olmak' gibi düşünceleri akıllarından çıkararak, masmavi bir göl kıyısında bembeyaz bir zambak olmayı düşünebilirler."

Çoban şair olarak da anılan Ahmet Aslan belki kendi merasında bu örneği en iyi yaşatmaya çalışanlardan birisidir.

Derler ki yıldızdır o kayanlar
bence
gökyüzü taş atıyordur
sevgilisinin penceresine..

Belki de Cezmi Ersöz çok haklı, ortalıkta dolaşan bir çok şair bozuntusundan çok daha yukarılarda çoban Ahmet.

Defterimin satırlarını raylara
ve kelimeleri
umut yüklü vagonlara benzetiyorum
vagonlar hem ağır
hem hafif
ki şiirdir ancak
bu yükü çekecek
en güçlü lokomotif..

Şiir hiç susmayan bir çığlıktır bazılarının yaşadığına dair, yaşamın bin bir rengiyle yıldızları boyayan kişidir şair..

Sevgiyle kalın...


Kaynak: Ay hırsızı

9 yorum:

  1. büyük bir beğeniyle okudum sayfandaki yazıyı sevgili Tufan.. Çok uzun anlatmak dökmek istiyor içimdekilerini içimdeki ... ne yeri ne zamanı diyorum kulağına küsüp gidiyor.. Sayfamı kapatacak kadar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili hocam..

      Akşam dertleşmek gerek diyorum..

      Saygılar sevgiler...

      Sil
  2. Gönül gözünüzü beğendim. Zaten göz, ağzı dili yoktur ama söyler sizin gibi bin söz. Odur benliğimizdeki öz.
    Sizi de benim bloguma beklerim. Dost selamlar.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, en yakın zamanda inşallah.. selamlar..

      Sil
  3. Tufan Bey uzun çok uzun zaman oldu dilerim iyisinizdir ve dilerim dönersiniz sayfanıza.

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim Hamiyet hanım gayet iyiyim, Ayvalığa yerleştiğim için bir süre uzak kalmıştım ve de siyasete fazla gömülünce aklımızı buralara veremedik yoksa bir sorun yok, en kısa zamanda sayfanızı ziyaret edeceğim, selamlar sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Hamiyet21.11.13

    Rica ederim. İyi olmanıza sevindim.
    Çok bekletmeyin olur mu :)
    Benden de selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Hamiyet2.1.14

    Hala bekliyorum Tufan Bey inat ettim sizi bu sayfaya döndüreceğim :)

    YanıtlaSil
  7. ŞİİR yüklü yazınızı ilgi ve beğeniyle okudum. Sizi kutlar, bloguma davet ederim. Dost selamlar.
    www.erhantigli.blogspot.com

    YanıtlaSil